בעידן שבו הסמארטפון הפך לשלוחה דיגיטלית של חיינו, ההשוואה בין אתר אינטרנט שתוכנן ונבנה באופן מותאם למובייל לבין אתר "רגיל" שאינו רספונסיבי או אופטימלי למסך קטן – היא פשוט בלתי נתפסת. ההבדל אינו טכני בלבד; הוא משפיע ישירות על חוויית המשתמש, על האופן שבו המסרים שלכם נקבלים ונתפסים, ועל יכולתכם להפוך גולש מזדמן ללקוח נאמן. הנה כמה המחשות קריטיות שממחישות עד כמה חשובה התאמת האתר שלכם למובייל, ומה מפסידים (או מרוויחים) בכל עמוד:
 
 
 
דף הבית במובייל: הרושם הראשוני קובע הכל (ובמובייל, זה קורה בשניות!)
דף הבית הוא "כרטיס הביקור" הדיגיטלי שלכם. באתר מותאם למובייל, כל האלמנטים הוויזואליים והטקסטואליים מוצגים בצורה מסודרת, מזמינה ואינטואיטיבית על המסך הקטן. דף בית מרשים וקל לגלישה במובייל הוא קריטי ללכידת תשומת הלב המהירה של הגולש התזזיתי ותורם משמעותית להמשך הגלישה והחקירה שלו באתר. זה הרושם הראשוני, וכש-53% מהגולשים במובייל נוטשים אתר תוך 3 שניות אם הוא לא נטען כראוי או נראה טוב, אין הזדמנות שנייה!
• סידור האלמנטים החשובים נעשה בצורה אסתטית, ברורה, קריאה ובעיקר - קלה לסריקה ולתפיסה מהירה של המסר המרכזי. האלמנטים "נושמים" ואינם צפופים.
• הלוגו ושם החברה מודגשים ובולטים, מבלי לתפוס שטח מסך יקר יתר על המידה. הם נראים היטב ומחזקים את המיתוג מהרגע הראשון.
• התפריט גדול, ברור, וקל מאוד ללחיצה באמצעות האצבע (פתרון כמו תפריט המבורגר או סרגל ניווט תחתון "דביק" יעיל במיוחד), בניגוד לתפריטים קטנים ובלתי לחיצים באתר לא מותאם.
• התמונות מתאימות בדיוק לגודל המסך, נטענות מהר, אינן "נשפכות" לצדדים, ושומרות על איכות ויזואלית מושכת. הן מותאמות רספונסיבית ודחוסות לווב.
• הטקסט קריא, מוגדל לגודל נוח לקריאה במובייל (לפחות 16px לטקסט רגיל), מחולק לפסקאות קצרות וכותרות משנה המותאמות לסריקה.
הדמיית דף בית של אתר מותאם למובייל, המציגה סידור אלמנטים נקי וקריא על מסך סמארטפון.
 
הדמיית עמוד תוכן של אתר מותאם למובייל, המציגה טקסט קריא ותמונות מותאמות על מסך סמארטפון.
עמודי תוכן במובייל: הנגשת ידע ויצירת עניין ללא מאמץ
התוכן הוא לב ליבו של האתר. באתר מותאם למובייל, המסרים שאתם רוצים להעביר לגולש ברורים, נוחים לקריאה ולעיכול, ואינם דורשים ממנו מאמץ מיותר. בניגוד לאתר לא מותאם שמצריך "צביטה" בלתי פוסקת והזזה אופקית כדי לקרוא שורה, כאן התוכן פשוט זורם. זכרו שזמן קשב במובייל קצר משמעותית! מחקרים מראים ששימוש נכון בכותרות משנה ובולטים יכול להגדיל את קריאות התוכן במובייל ב-50% ולהפחית את שיעור הנטישה מעמודים.
• התמונות משולבות בתוכן בצורה נכונה, מתאימות לגודל המסך ונטענות מהר, תומכות ויזואלית במסר הטקסטואלי.
• הטקסט מוגדל, מותאם לרוחב המסך הקטן, מחולק לפסקאות קצרות (1-3 משפטים) וכותרות משנה רבות המאפשרות סריקה מהירה ותפיסה של הרעיונות המרכזיים.
• ניתן לגלול מטה בקלות, בצורה חלקה, כדי לצפות בכל התוכן בעמוד. הגלילה היא הפעולה העיקרית במובייל, והיא חייבת להיות נוחה.
• אין צורך להגדיל את התצוגה (Zoom In) ולהזיז לצדדים את התצוגה (Pan) כדי לקרוא שורה או לראות חלק מהתוכן – האתר פשוט מותאם לקריאה ישירה.
• למשתמש ברור כיצד לעבור מדף תוכן זה לדפים רלוונטיים אחרים באתר, והמעבר בין עמודים נעשה בקלות ובמהירות, ללא "שבירת גב" דיגיטלית.
 
גלריות תמונות במובייל: ויזואליה עוצרת נשימה שפשוט עובדת
הגלריה היא המקום שבו אתם נותנים למוצרים שלכם או לעבודות שלכם "לדבר" בעד עצמן. האלמנט הוויזואלי משמעותי ביותר במובייל ותורם רבות לחוויית הגלישה ולקבלת החלטת רכישה או פנייה. חיוני להציג את התמונות בצורה ברורה, מרשימה ונוחה לצפייה על מסך קטן, כך שהן יעשו את העבודה השיווקית שלהן. מחקרים מראים שתמונות מוצר איכותיות במובייל מגדילות את שיעורי ההמרה בשיעורים של עד 27%.
• גלריית התמונות מסודרת בצורה ויזואלית מושכת, לרוב בפריסת רשת (Grid) או כמצגת (Slider), המותאמת היטב לגודל המסך.
• התמונות עצמן מוגדלות מספיק (כשלוחצים עליהן) כדי לראות פרטים, והן מותאמות לגודל המסך כך שאינן דורשות גלילה אופקית. הן נטענות מהר מאוד.
• קל ופשוט לגלול מטה (בפריסת רשת) או להעביר בין תמונות (במצגת) באמצעות מחוות מגע מוכרות ואינטואיטיביות במובייל. החוויה חלקה ונעימה.
• כל תמונה נטענת במהירות אופטימלית, ללא המתנה מיותרת המפחיתה את ההנאה ומעלה את שיעור הנטישה מהגלריה.
הדמיית גלריית תמונות של אתר מותאם למובייל, המציגה תמונות גדולות ומסודרות בצורה נוחה לגלילה.
 
הדמיית טופס יצירת קשר של אתר מותאם למובייל, המציגה שדות גדולים וקלים למילוי על מסך סמארטפון.
עמוד/ממשק יצירת קשר במובייל: להפוך עניין לפניה (וללקוח!)
המטרה הסופית של רבים מהאתרים היא יצירת קשר או ליד עסקי. ממשק ההתקשרות אל בעל העסק – טופס יצירת קשר, פרטי טלפון, כתובת, מפה – הוא קריטי, ובמובייל הוא חייב להיות נגיש וקל לשימוש באופן קיצוני. אם הלקוח הפוטנציאלי מעוניין במוצר או בשירות שלכם ויתקל בקושי בהזנת פרטים בטופס קטן ולא נוח, יטעה בהם, או לא ימצא את מספר הטלפון – ההתקשרות עלולה לא לצאת לפועל, והפסדתם הזדמנות עסקית יקרה. **שיעור נטישת טפסים במובייל גבוה משמעותית מאשר בדסקטופ – אופטימיזציה כאן קריטית!
• ניתן להזין את הפרטים ליצירת קשר בנוחות ובקלות, ללא צורך בהגדלה וגלילה אופקית. שדות הטופס גדולים מספיק, ברורים, והקיבורד המתאים עולה אוטומטית (למשל, מקלדת נומרית למספר טלפון).
• ניתן להתקשר לבית העסק בלחיצת כפתור אחת (Click-to-Call) או לשלוח מייל בלחיצת כפתור (Click-to-Email). זה מקל על פעולה מיידית של הגולש המעוניין.
• פרטי ההתקשרות (טלפון, אימייל, כתובת פיזית אם רלוונטי) בולטים וקלים למציאה מיד עם הכניסה לעמוד או בסרגל תחתון "דביק". מפה עם מיקום העסק נטענת במהירות וניתן לנווט אליה בקלות.
• תהליך מילוי הטופס קצר ככל הניתר, עם מינימום שדות חובה, והשימוש במילוי אוטומטי (Autofill) זמין היכן שנתמך.