התאמת אתרים לסלולר וקידום מקומי - המתכון המנצח למשיכת לקוחות מקומיים

בעידן שבו טלפונים חכמים הפכו לכלי העיקרי לחיפוש מידע ושירותים, התאמת אתרים לסלולר היא הכרח עבור כל עסק שרוצה להתבלט. אך עבור עסקים מקומיים, קיימת הזדמנות נוספת להגדיל את הנראות ולמשוך לקוחות פוטנציאליים באמצעות אופטימיזציה לחיפושים מקומיים. מחקר של Google מצא ש-76% מהאנשים שמבצעים חיפושים מקומיים בסמארטפון מבקרים בעסק תוך 24 שעות, ו-28% מהם מבצעים רכישה.

במאמר זה נתמקד בחשיבות של קידום אתרים מקומי לסלולר, נסקור את הפרקטיקות המומלצות ליישום ונראה כיצד עסקים יכולים לנצל את הכוח של התאמה מקומית כדי למשוך יותר לקוחות.

מהו קידום אתרים מקומי לסלולר?

קידום אתרים מקומי הוא ענף של קידום אתרים שמתמקד באופטימיזציה של נראות בתוצאות חיפוש למילות מפתח עם כוונה מקומית, כגון "מסעדה איטלקית ברמת גן" או "מוסך בחיפה". בחיפושים כאלו, מנוע החיפוש יציג בעמוד התוצאות גם מפה עם עסקים רלוונטיים, ביקורות, שעות פתיחה ופרטי קשר. קידום מקומי לסלולר ממוקד בעיקר בחוויית המשתמש והרלוונטיות למשתמשים שמחפשים "כאן ועכשיו" מהמכשיר הנייד.

לדוגמה, מותג האופנה העולמי H&M משתמש באתר הסלולר שלו כדי להציג תוצאות של חנויות קרובות על סמך מיקום המשתמש עם קישורים לניווט, מה שהפך את המותג למועדף על צעירים שאוהבים לקנות בספונטניות.

איך לבצע אופטימיזציה מקומית של אתר סלולרי?

  1. וודאו שפרטי העסק מדויקים ועקביים בכל המקומות - צרו או תבעו בעלות על פרופיל Google My Business, וודאו שהשם, הכתובת ומספר הטלפון זהים באתר ובספקיות צד ג' כמו מפות גוגל או Yelp.
  2. השתמשו בביטויי מפתח מקומיים לאורך האתר - שלבו את שם העיר, האזור או השכונה בתגי הכותרת, בכותרות, בתיאורי העמודים ובתוכן עצמו. ככל שתהיו ספציפיים יותר, כך קל יותר יהיה למנוע החיפוש להבין את הרלוונטיות המקומית שלכם.
  3. צרו דפים ממוקדי מיקום - אם יש לכם סניפים מרובים, כדאי להקצות לכל אחד דף נפרד עם פרטים ייחודיים כמו שעות פעילות, מספר טלפון מקומי, הוראות נסיעה ותמונות של המיקום עצמו. דפים כאלו נקלטים היטב על ידי גוגל.
  4. עודדו ביקורות מלקוחות - בקשו באופן פעיל מלקוחות מרוצים להשאיר ביקורות באתר או בפרופילים העסקיים שלכם במקומות כמו גוגל או פייסבוק. ככל שתצברו יותר ביקורות חיוביות, כך תשפרו את האמינות שלכם ותגבירו את הסיכוי להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות.
  5. וודאו שהדפים הממוקדים מקומית מותאמים היטב לסלולר - כאן נכנסת לפעולה התאמת אתרים לסלולר. גוגל מעדיפה להציג בתוצאות העליונות דפי נחיתה שנטענים מהר, מותאמים למסכים קטנים ומאפשרים ניווט קל עם אצבע. פרטי הקשר וכפתורי הפעולה חייבים להיות מודגשים ונגישים.

דוגמה מצוינת לכך היא הרשת האמריקאית לתיקוני רכב Pep Boys. האתר שלהם מציג לגולש המקומי מפה של הסניפים הקרובים ביותר, כולל פרטי קשר וקישור לזימון תור בקליק. כך הם מנצלים את הכוח של התאמת אתרים לסלולר בשילוב קידום מקומי כדי להפוך חיפושים לפעולות.

סיכום התאמת אתרים לסלולר וקידום מקומי הם שני צדדים של אותו מטבע כאשר מדובר במשיכת לקוחות מקומיים. על ידי אופטימיזציה של פרטי העסק, תוכן מותאם מקומית ועמודי נחיתה מקומיים שמוכנים לסלולר, עסקים יכולים לנצל את הכוח של שניהם כדי להגיע ללקוחות מקומיים בזמן אמת ועם כוונה לפעולה.

עדיין לא בטוחים מאיפה להתחיל? המומחים שלנו בקידום אתרים מקומי והתאמת אתרים לסלולר כאן כדי לעזור. צרו קשר עוד היום לייעוץ ראשוני בחינם, ונשמח לחשוף בפניכם איך אפשר לרתום את הכוח של השניים כדי להזניק את העסק המקומי שלכם קדימה.